Man is free at the moment he wishes to be



راک و تریاک



امشب با دوستان براي شنيدن کنسرت راک بابک رياحي‌پور رفتيم کاخ نياوران؛ راک که چه عرض کنم! هارد پاپ!
وقتي راک بنشيند پاي منقل، وقتي دسته وافور و دسته گيتار يکي شود، وقتي نوازنده ليد گيتار تيشرت تنگ بپوشد و شش تيغ کند و پايين تنه بچرخاند، همين مي‌شود.

به نظر من، وقتي قيمت مارشال آنقدر باشد که بچه‌هاي جواديه نتوانند بخرند و حرفشان را فرياد بزنند، نتيجه اين مي‌شود که بچه پولدارهاي بي‌درد، مي‌روند براي تفريح با سيم‌هاي خوش صدا ور مي‌روند. امشب با گيتار الکتريک خالطور هم زدند! اي خدااااااااااااااااااا! تازه پويان مي‌گويد با اوضاع فعلي ارشاد و مجوز، همين هم خوب بود. خوشبختانه کساني مثل امير و رضا هستند که با من همعقيده باشند که نبايد سليقه‌ها را خم کرد و خاکي شد. وگرنه با اين همه مخالف خواني و بدبيني که من دارم و ظاهراً ساز ناساز مي‌ِزنم، مي‌رفتم ترياکي مي‌شدم مي‌افتادم گوشه خيابان!

ببينيد کار به کجا کشيده که پيرمردهاي سن بالا از کنسرت در مي‌آمدند و به نوه‌ها مي‌گفتند: "خيلي باحال بود!" و پيش خودشان فکر مي‌کردند که امشب شبي بوده که نسل جديد را بهتر درک کرده‌اند! نمي‌دانند اگر اين راک، جداً آهني بود، کارشان به بيمارستان مي‌کشيد از شدت هيجان و ضعف قلب و اثر پروستات!
خلاصه آنقدر بد بود که بابک رياحي‌پور رويش نشد بيز بزند. من که هنوز نااميد نشده‌ام. مطمئنم بالاخره دوباره بعد از چند سال يک اثر فرهنگي خواهم ديد که لذت ببرم. فعلاً که مثل همينها که اداي راک زدن را درآوردند، ما هم اداي لذت بردن را در خواهيم آورد.
تا ببينيم دوام مي‌آوريم در اين امين‌آبادي که بزرگ شده، يا نه....

نظر:

ey baraadar shomaa khoone khodetoon o kasif nakonid
hich chiz dar in donyaa e vaa nafsaa mored e pasanf nist
behtar bood tahesh mirafti pizzaa kansas ke oghde haa ro takhlie konim
ey yadam nabood oon o ham bastan maadar ..... haa :P

خودت هم بهتر می دونی که در این شرایط، آرمانی فکر کردن و انتظار زیادی داشتن از ته مانده های راک ایرانی در ایران! کار اشتباهی است.
من یک سوال دارم:
با این توصیفات جنابعالی جای حمایت مردم و رشد موزیک نو پای راک ایرانی کجاست؟
یک سوال دیگر :(شد دو تا)
آیا واقعاً قرار است همه اول توی زیر زمین خانه هاشان سوپر استار شوند بعد بیایند روی سن تا ما ببینیمشان؟

ریاحی‌پور متولد دهه چهله عزیزم! دو تا آلبوم داده که اولیشو دیشب خودش گفت خالطور! به این میگن بی تفاوتی نسبت به خود
نه راک نوپاست، نه راک ایرانی، ما هم ننه بابای مردم نیستیم که بی دلیل و بی دریغ حمایتشون کنیم.
خوب باشن تحسین می کنیم، بد باشن نقد.

آقای دلگرم! تو رو خدا حمایت خودتو از راک ایرانی(?) دریغ نکن! :D

SOOOOOOOOOOOOOOOOOT! Dava baseh!
yeki be man begeh Farghe RAP , POP, JAZ, ROCK (RAK?), ...ina ba Madahi chiyeh?

rasti peyvand e HAj Ghurbun o YAlda khanoom chi bezarim mardom hal konan?
:P

چطوری آقای دلگرم؟ آقا هرچند که ظاهرا آش دهن سوزی نبوده ظاهرا،ولی خیلی دلم می خواست اونجا بودم و می دیدم. یک مصاحبه از بابک خوندم که خیلی از حرفاش به نظر من حسابه. خودت که خیلی بهتر از من می دونی کار راک تو ایران چقدر سخته و تا چیزی هم به دست مخاطبش نرسه برای تحزیه و تحلیل و نقد سرعت رشدش خیلی کم میشه یا اصلا دیگه رشد در کار نخواهد بود(خودت کلی از همین گروهها رو دیدی و می شناسی). خلاصه که همه حرفم اینه که تو شرایطی که من فقط از دور در موردش می شنوم یک کمی هم بایدانصاف داشت و انتظار نداشت ف.ل.ی(گروه رد هات چیلی -اینجا نمی شه انگلیسی وسط فارسی اومد)رو صحنه بیاد. خلاصه ما خیلی چاکریم. محسن/بریزبین

http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3020197,00.html

نقل مطالب با ذکر مأخذ آزاد است.